Soalan Lazim



1.Apa yang biasa menyebabkan transaksi gagal ?
Transaksi gagal disebabkan hal-hal berikut:
· Prepaid Handphone anda habis.
· Modal akaun anda habis.
· Password anda sedang diblock
· Password anda salah.
· Kod produk salah.
· No. Tujuan tidak benar.
· Operator telefon atau operator sedang ada gangguan semasa.
· Kesalahan menaip format sms dalam mengirimkan sms ke nombor center.

· Kesalahan dalam mengirimkan ke nombor center.


2. Adakah perniagaan ini merupakan syarikat MLM, Direct Selling, Skim Pelaburan atau Skim-skim dalam internet?
BUKAN!! Perniagaan ini adalah perniagaan jualan secara terus 'direct business', berdasarkan jualan topup anda. Inilah konsep kami tidak menindas orang bawahan, anda bebas untuk berurusniaga dengan harga yang amat murah. Tidak terikat dengan mana-mana pihak. Anda sendiri yang menetapkan modal perniagaan anda. Selain itu, untuk komisyen daftarkan rakan anda sebagai agen, setiap orang anda daftarkan dapat RM 10 jika menggunakan link replikasi yang diberikan. Jumlah pendapatan adalah bergantung kepada usaha dan strategi masing-masing.


3. Berapa lama Akaun Retail Agen/ Agen dan lain-lain akan aktif setelah melakukan deposit ? 
Akaun baru akan aktif 5 minit - 24 jam, jika tiada respon selepas 24 jam sila hubungi 012-5988101/019-5450902 , dengan catatan internet banking tidak sedang mengalami gangguan.


4. Apakah deposit modal kredit agen akan hangus dalam waktu tertentu ?
Deposit modal kredit tidak akan hangus dalam waktu tertentu & tidak akan berkurang apabila tidak gunakan untuk melakukan transaksi.


5. Apakah Agen/Retail Agen dapat mendaftarkan agen baru ? 
SECARA ONLINE:
a)Ya, boleh mendaftarkan agen baru dengan mempromosikan link replikasi web anda. Akan diberi upah(Member Get Member) RM10/orang bila ia dah daftar & aktif melalui web ini. Jika anda adalah agen 3rd retail keatas anda boleh mendaftar agen baru sendiri dengan syarat orang yang hendak didaftarkan tersebut tidak sama pakej atau pakej keatas ( pakej melebihi pakej anda ). Utk pendaftaran sendiri, RM5 akan ditolak dari akaun top up anda tetapi yuran pendaftaran adalah hak anda 100%.

SECARA OFFLINE:
b)Atau dengan anda terus daftar melalui SMS(rujuk laman arahan SMS). Anda Bos, kerana anda sendiri yang daftarkan agen/rakan niaga anda, dan daftarkan ia pada server dan yuran mereka anda tentukan!  Tidak perlu transfer yuran pada mana-mana akaun bank kami. Cuma, RM5 akan ditolak dari modal anda, sebagai pengurusan server sahaja.

6. Bolehkan saya membina kumpulan saya sendiri. Maksudnya, saya ingin bina blog/web saya sendiri? 
Ya, boleh, memang digalakkan. Ini rentetan dari kaedah secara offline diatas, anda boleh buat rangkaian rakan niaga anda sendiri. Terutama jika anda mendaftar sebagai Master Agen.

7. Bolehkah saya menyalin(copy) data-data dari web ini, untuk dimasukkan di blog/web saya? 
Boleh. Jika anda sudah berdaftar secara sah dengan kami. Awas!! Sila dapatkan kebenaran dahulu dengan menghantar emel pada kami di izzatietopup@gmail.comAgar mengelakkan kami mengambil tindakan terhadap anda.

8. Dalam masa 24 jam apakah saya dapat melakukan pembelian prepaid lebih sekali dengan nilai dan kepada nombor h/p yang sama? 
Ya, boleh. Anda dapat topup dengan nombor dan nilai yang sama dalam 24 jam. Mengikut format SMS yang sepatutnya. Sila lihat laman Arahan SMS.
Atau masukkan dalam nilai yang berlainan. Contohnya; pagi tadi sudah topup RM5, petang lagi RM6.

9. Jika ada permasalahan transaksi topup dan tambah modal, hendak hubungi siapa? 
Sila hubungi atau SMS ke CARELINE kami di talian 014-8307732 / 014-5001261.

10. Berapa lama deposit modal kredit akan ditambahkan, jika sudah melakukan pembayaran? 
Jika tidak ada gangguan internet banking dan masalah lain, deposit anda akan ditambah kurang lebih 3 jam dan akan menerima konfirmasi SMS jika deposit sudah ditambahkan dari kami.

11. Bagaimana hendak login sistem laporan transaksi internet(web report)?


 


12. Jika saya sudah daftar sebagai Agen Third Retail, boleh ke kalau saya naiktaraf 'upgrade' ke SR/ FR dll? Kemudian, harga daftar boleh tolak apa yang saya daftar dulu?.. Contoh: Daftar TR RM5, kemudian daftar Agen Retail RM20, maka saya hanya perlu bayar RM15.
Boleh. Memang digalakkan anda cuba dahulu dari bawah, bila berpuas hati dengan sistem kami barulah upgrade kepada yang lebih banyak kelebihan. Ramai yang berbuat demikian.

13. Adakah saya perlu mendaftar no. HP yang berbeza untuk setiap telco seperti maxis, celcom, digi dll?
Tidak perlu, hanya perlu daftar satu no. HP sahaja untuk membuat transaksi jualan topup untuk telco yang berbeza.



14. Saya sudah mempunyai rakan niaga dibawah saya dan rakan niaga tersebut telah membuat jualan topup. Jadi, bagaimana saya hendak menyemak & tebus komisyen jualan tersebut? 

Komisyen jualan rakan niaga anda boleh disemak di web report/semakan laporan online. Anda boleh tebus dengan menaip SMS; TUKAR.ALL dan sms ke server. Selain itu, anda juga boleh menyemak jumlah komisyen dengan menaip SMS; BAKI dan sms ke server.
15. Bagaimana jika ada pertanyaan lain selain pertanyaan di atas? 
Silakan menghubungi talian ini untuk maklumat lanjut 012-5988101/0195450902 (24jam/ jika saya tidak jawab, sila SMS nyatakan anda hendak bertanyakan tentang Bisnes Topup ini, atau kirim email ke izzatietopup@gmail.com


*Soalan & Jawapan ini akan dikemaskini sentiasa, mengikut pertanyaan anda melalui SMS/ CALL/ EMEL dengan kami dimasukkan disini.